Žijeme v šťastné době? Co vy na to, kolegové blogeři? A co volba prezidenta? Těšíte se?

Nechci zde příliš přemýšlet a rozepisovat se o složitých otázkách naší současnosti i když na šou kolem prezidentských voleb jsem nažhavenej a zvědavej už teď. Proto se tomu budu věnovat příště. Stavete se, blogeři / voliči! Proto!

K prezidentským volbám už nějaké nápady mám - uvidíme - mám "Proto" již připraveno pár svých Proto-vtípků a Proto-bude-líp-rýmů:-) 
A co vy? Proto jste také na našeho nového Proto prezidenta zvědaví jako já? aProto nám s ním bude líp?:-))) OK, Proto to bude napínavé, a Proto se těšme(!) - dočkáme se Proto již brzy!

Tímto dnešním článkem si tu však ještě chci uzavřít svou třiatřicetiletou epochu od "Sametu". Ostatně, to jsem zde v svém blogu slíbil ve svém minulém "Dikobrazím" článku ze dne 12.9.2021, kde jsem uvedl, že zde doplním svůj dnes již zaprášený "Dikobrazo-revoluční" počin roku 1989, kterým tehdy byla má bojovná(!) píseň "JE TO ŇÁK LEVÝ".

Tuto svou "Levo-revoluční" píseň jsem napsal během listopadových událostí roku 1989, v listopadu, prosinci jsem jí s kytarou předvedl před sochou Sv.Václava na Václavském náměstí a pak dále i na podiu tehdy natřískaného divadla Semafor -(tenkrát dokonce i přímo před panem Suchým!)- kde jsem za svůj "umělecko-revoluční" výkon obdržel vzácnou samolepku OBČANSKÉ SEMAFORUM :-). 

Nahrávku mé písně mi pak odvysílal Československý rozhlas v pořadu "Tužkou-pérem-strojem" 23.prosince 1989 a následně mi text této mé "Levo-Ňákové" písně otiskli v lednovém druhém čísle Dikobrazu, který vyšel v sobotu 10.ledna 1990. 
>!!! A to tehdy bylo ještě v původním starém Dikobraze !!!< s původní komunistickou redakcí(!): "vydává Rudé Právo, vydavatelství ÚV KSČ", za což jsem pak následně od KSČ obdržel poštovní poukázkou honorář dvacet osm korun českoslovenckých! :-))) 

JE TO ŇÁK LEVÝ
(píseň 3/4 rytmus)

1. Kolik je kolem nás hladových vlků,
kolik má mocenský aparát pluků,
to asi, vážení, nikdo z nás neví,
léta už zvyklí jsme -
je to ňák levý

2. Helma, štít, obušek, chlapcům to sluší,
v akci když do lidí udatně buší,
zda uměj přemejšlet, nikdo z nás neví,
léta už zvyklí jsme -
je to ňák levý

3. Student je nepřítel, tajné má zbraně
Soudruzi! Do toho! Bez bázně na ně!
Kdo o tom rozhodl, to nikdo neví,
léta už zvyklí jsme -
je to ňák levý

4. Tahleta písnička tejden je dlouhá,
podvodů, problémů... ukázka pouhá
Kde bylo vedení? To nikdo neví!?
léta už zvyklí jsme -
je to ňák levý

- - (modulace, zvýšení o tón) - -

5. Lidé - dar dětem svým nejhezčí dáme,
když refrén písničky jim zazpíváme,
že už je pořádek, prostředí zdravý...
V lásce a v míru žít -
to je to pravý!

 

s kytarou před sochou Sv.Václava listopad 1989

takto stejně jsem tehdy u těchto mikrofonů stál i já sám se svou kytarou, bohužel však takovou vlastní akční fotku co by dokument nemám. Tuto podobnou fotografii si zde v blogu uvádím pouze pro doložení situace - (dovolil jsem si jí použít z veřejných zdrojů internetu) - nicméně, jak si pamatuji - před námi pracovalo a fotilo mnoho foreportérů a tak si myslím, že určitě musím být někde u někoho založen v jeho zašlém archivu z r.1989?
Co kdyby si někdo z vás tehdejších akčních fotografů náhodou vzpomněl a mou fotku snad po 33-ti letech i našel? Nevíte o někom? Ozve se někdo? Moc bych byl rád, děkuji předem:-)   

zde dokládám info - ofocené stránky památného satirického týdeníku Dikobraz

můj text písně Je to ňák levý -  Dikobraz 1990

- - - - - - - - - - - - - - - -

Dřív, než se v příštím svém článku pustím do svých "Protosatirických" pokusů s třaskavým tématem prezidentských voleb, narychlo si zde ještě přidám další ukázku, jak jsem kdysi v roce 2007 zareagoval při "souboji" Hutka >< Nohavica, kdy mi v tehdejší rozjitřené diskusi kolem Hutkově písni "Udavač z Těšína" otiskli v Lidovkách 26. listopadu 2007 můj text: "Kde domov můj"

Tento můj veršík se ve mně zrodil dle mých pocitů, prožitků i všeobecně známých skutečností naší "rudé" minulosti a to nezávisle na oba pány Hutku, či Nohavicu.  

KDE DOMOV MŮJ

Udavač z Těšína,
z Děčína,
z Jičína…

Donašeč z Jihlavy,
z Opavy,
z Ostravy…

Důvěrník z Bystřice,
z Lomnice,
z Úpice…

V penzi dnes smějou se i s fízly z Prahy!

Estébák z Přerova,
z Tachova,
z Krnova…

Příslušník z Vimperka,
z Šumperka,
z Vamberka…

Pomocník z Pardubic,
z Prachatic,
z Velhartic…

Odkrýt je? Potrestat? Komické snahy!

Udavač ze Zlína,
z Kolína,
z Milína…

Asistent z Krumlova,
z Vyškova,
z Turnova…

Tajemník z Vizovic,
z Velenic,
ze Zlenic…

V archivech starý řád stopy své zamet!

Konfident z Tábora,
z Rychnova,
z Duchcova…

Šedej mor z Prčice,
z Dačice,
z Kačice…

Partajník ze Lhoty,
z města
i samoty…

Napravit sviňárny neumí samet!

tento můj text si následně umístil zde na svých stránkách i sám Hutka

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Petr Zábranský | pondělí 12.12.2022 14:14 | karma článku: 19,27 | přečteno: 618x
  • Další články autora

Petr Zábranský

Za prezidenta si český národ zvolí "Prota"? Nebo ne? Jak to dopadne? Těšíte se?

Právě teď ve 14:00 skončilo první kolo prezidentských voleb 2023. Ačkoliv výsledky zatím známé nejsou, zveřejňuji zde na tyto důležité volby svůj pohled - a to jak jinak - po svém. A jak jste volili vy?

14.1.2023 v 14:00 | Karma: 21,87 | Přečteno: 558x | Diskuse| Poezie a próza

Petr Zábranský

Pokud mi hlava má nedává svolení, kterou z Hlav státu bych vybrat měl k zvolení? Co s tím?

Co s tím? Jak se rozhodnout? A jak zvolí národ? Najdem si prezidenta nejlepšího k zvolení? Jehož pak i dějiny Česka roku 2023 kladně ocení? Tedy já jedno už vím zcela jistě! A to, koho za svýho prezidenta rozhodně nechci! A co vy?

22.12.2022 v 22:22 | Karma: 26,06 | Přečteno: 576x | Diskuse| Poezie a próza

Petr Zábranský

Prezidentské volení? Kiks nezvrátí modlení! Tak bacha na další zpackanou pětiletku!

Na klíčové volení dejme pozor, vážení! A to proto, že v pětiletce další budem mnohem starší! A abych do výsledku voleb dokázal přežít hororový měsíc, zde recept: Dřív než stres mne utýrá-pomůže mi satira! A vám? Snad neuškodí!:-)

18.12.2022 v 8:08 | Karma: 21,07 | Přečteno: 524x | Diskuse| Poezie a próza

Petr Zábranský

Ještě jednou jsem tu se soutěží EPIGRAM 2021, dnes navíc i s drobnými osobními přídavečky

Přiznávám, že mé slušné umístění v tak prestižní soutěži vypsané Syndikátem novinářů ČR mne velmi potěšilo a tak, abych k tomu mohl pár věcí ještě dodat, máte mne tu s báječným Epigramem 2021 znovu.

23.11.2021 v 11:11 | Karma: 31,41 | Přečteno: 482x | Diskuse| Poezie a próza

Petr Zábranský

Můj úspěch v soutěži "EPIGRAM 2021" k výročí 200 let od narození K.H.B.

V sobotu 30.října 2021 proběhlo slavnostní setkání epigramatiků s vyhodnocením soutěže EPIGRAM 2021, kterou při příležitosti velkého jubilea Karla Havlíčka Borovského vypsal Syndikát novinářů ČR. Jak to dopadlo?

1.11.2021 v 11:11 | Karma: 34,65 | Přečteno: 892x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

NATO určilo červené linie. Má dva scénáře zásahu proti Rusku, píší média

6. května 2024  12:35

Premium Severoatlantická aliance připravila krizové scénáře „červených linií“, při jejichž překročení...

S babičkou nepřežila nehodu ani vnučka. Její orgány zachránily tři jiné děti

6. května 2024  12:02,  aktualizováno  13:46

Nehoda z Čáslavic na Třebíčsku si vyžádala druhou oběť. Auto tam minulý čtvrtek zatím z...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Na Ukrajině se už vykládá pomoc z amerického miliardového balíku

13. května 2024  22:27

Americká vojenská pomoc pro Ukrajinu v rámci balíku, který Kongres schválil koncem dubna, již...

Při hromadné nehodě na Karlovarsku zemřel člověk, další čtyři se zranili

13. května 2024  16:13,  aktualizováno  21:35

Vážná dopravní nehoda dvou osobních a nákladního vozidla uzavřela silnici I/6 u Čichalova na...

VIDEO: Bouřka strhla na lidi v Bombaji obří billboard. Desítky jich uvěznil

13. května 2024  21:28

Nejméně osm lidí zahynulo v indické Bombaji po pádu obřího billboardu, který v pondělí strhla...

Američana zadrželi v Istanbulu s 1 500 štíry a pavouky, přitom měl povolení

13. května 2024  19:13,  aktualizováno  21:08

Turecká policie zatkla muže, který se podle ní pokoušel ze země propašovat vzácné jedovaté pavouky...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 44
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 944x
jsem bývalý televizní technik ČST Kavčí hory, také zvukař zpěváků a různých kapel např: Waldemar Matuška + KTO; dále CountryBeat J.Brabce s Naďou a Karlem Černochem; také "Sešlost" L.Nekudy s J.Cieslerem, občas i s panem Milošem Kopeckým; také klubového pořadu "Album" - Jiří Suchý, Jitka Molavcová... a další různá estrádní představení se zpěváky a umělci, např: Jaromír Mayer, Antonín Gondolán, Karel Štědrý, Lubomír Lipský, Helena Růžičková, Pavlína Filipovská a další... 

K tomu všemu jsem od studentských let i sám trochu muzikant, který se snaží věci a složitosti současného světa kolem nás odlehčit alespoň tu a tam svými veršíky, písničkami s nezbytnou špetkou humoru, či legrace.

K mému muzikanství patří i má spolupráce na tvorbě písniček s Ivanem Mládkem - dvacet čtyři společných písní (mé melodie/Ivan texty) např: My máme chaloupku v Blatné; Malíř olejových obrázků; My jsme kluci od vody; Indián; Vdova zBarrandova; Zadrhnutý drc; Vyklepnul jsem Denisu; V Ústí nad Labem; Du na raky; Já a můj kamion(s paprikou za milion:); Vánoce v Ďáblicích...

Podobně společně jako s I.Mládkem jsem spoluautorem písně/dechovky "Zvedněme se dědkové" s Josefem Zímou, text+zpívá J.Z.
Všechny tyto i různé další mé písně si můžete poslechnout na YouTube: https:// Mládek / Zábranský společné písně
s mými fotkami a mini příběhy mne pak najdete i na mém instagramu:
https://www.instagram.com/mydreamwok/

Sranda musí bejt, souhlasíte blogo-přátelé? :-))
Zvu vás, stavte se! ;-)