Roky pádí-letí čas-snivé mládí vzal nám ďas-pryč jsou naše dávné lásky-stejně jakoDikobraz

Tak co, pamětníci? Vzpomenete si někdy na vtipy, humor a zábavu za naší rudé epochy hvězdného socialiZmu? Vzpomínáte s nostalgií na časopis Dikobraz? Na komunistickou satiru, která nám byla každý týden nabízena až do března 1990?   

> DIKOBRAZ <

toto jediné slovo - název humoristického časopisu - by takto samo o sobě stačilo, aby přitáhlo dostatečnou pozornost a zájem čtenářů k tomuto mému dikobrazímu blogo-článku. A já se přitom pachtil a trápil vymýšlením složitého zveršovaného titulku, kterým jsem chtěl dychtivé blogo-čtenářstvo chytit a zaujmout - což se mi u mého "všedokonalého básnického výtvoru:))), pro nedostatek počtu předepsaných písmen a znaků u blogo-nadpisů, stejně podařit nemohlo.

prosím, posuďte rozdíl >< oproti nadpisu článku sami:

Roky pádí, letí čas,
snivé mládí vzal nám ďas,
pryč jsou naše dávné lásky,
stejně jako "DIKOBRAZ"!

Takovýto vtipno-poeto-mnou-vybásněný:))) veršík se prostě do blogo-titulku narvat nedá - to však, jak vidno, mému blogo-článku příliš neuškodilo. Časopis Dikobraz, s jeho vtipem a satirickým rozhledem, i když zde fyzicky už třicet let neexistuje, přesto tu je s námi dál a dál..., že, vážení přátelé!? :-))) 
A jak se zdá, zřejmě by se nám takovýto pichlavý dikobrazí humor hodil i v dnešní době... / a třeba i právě teď... / teď před volbami...? co říkáte ??? :-)))

K úvodu tohoto dikobrazího článku přidávám ještě vysvětlení, že si sem zařazuji pár svých vlastních veršíků, které mi před dávnými třiceti lety otiskli v tehdejším časopise "Nový Dikobraz". Své tehdejší podepsané veršíky si sem ukládám přímo v ofotgrafovaných kopiích ze stránek tehdejšího časopisu - dnes již zaniklého.  

- - - - - - -

Původní komunistický Dikobraz, vycházející každou sobotu v ceně 2 Kčs se po pádu totalitního režimu v nové polistopadové době na čas proměnil na "Nový Dikobraz", aby i ten potom v roce 1995 se svou dikobrazí zábavou definitivně skončil. Dikobrazím zánikem se zde zabývat nechci, pouze - pokud mi to dovolíte - chtěl bych si lehce zavzpomínat na pár svých drobností, se kterými se mi tehdy podařilo objevovat se na dikobrazích stránkách.

Pokud si připomenu onu hektickou listopadovou dobu roku 1989 se všemi tehdejšími převratnými událostmi a nadějnými změnami - vzpomínám, jak mne to fakt pořádně nakoplo a protože jsem cítil potřebu se alespoň trochu tehdejšího dění zúčastnit, začal jsem přemýšlet co a jak - a tak jsem se snažil psát krátké příspěvečky, reagující na to úžasné novo-rychlokvašné dění tehdejších pádících dějinných událostí.

11. dubna 1990

mé "nostalgické" připomenutí našich "úžasných" minulých epoch

První můj úspěch přišel v podobě mého "revolučního" počinu = textu mé "angažované" písně s názvem "JE TO ŇÁK LEVÝ", který mi otiskli již 10.ledna 1990 >(!)to bylo ještě v původním Dikobrazu(!)< s původní komunistickou redakcí: "vydává Rudé Právo, vydavatelství ÚV KSČ". Tuto svou "revoluční" píseň jsem tehdy napsal během posledních listopadových dnů a její připomenutí si zde v blogu připravuji až příště - a samostatně - (těšte se, stojí to za to! :)
Takže dnes si sem zatím umisťuji své příspěvky pro Nový Dikobraz, a to chronologicky od dubna 1990 do února 1991 - kdy šlo o celkem čtrnáct mých krátko-srando-epigramových veršíků + s jedním článečkem v Dikobrazí rubrice "To jsou věci", inspirovaném naším vroucně milovaným osvoboditelem Stalinem(!?) ... nebo??? Jak to vlastně na konci války s tím naším Stalino/osvobozením tenkrát skutečně bylo? Nevíte přátelé, náhodou někdo?? :) 

Zde tedy mám další mé otištěné příspěvky - NOVÝ DIKOBRAZ 1990 až 1991

květen 1990

co asi přinesou převratné polistopadové změny?

30. května 1990

reaguji na současné události v nové hektické době

18. července 1990 

Havel

16. srpna 1990 - výročí srpna 1968

19. září 1990

24. října 1990

30. ledna 1991

13. února 1991

Pro dnešek se tedy tímto svým "Když už, tak už!" po americku loučím, ale připravuji si již pár dalších svých vzpomínko-novinových příspěvečků, které se mi kdysi v devadesátých letech objevovaly v nejrůznějších tehdejších tiskovinách (většinou dnes již zaniklých) např:SVOBODNÉ SLOVO; NEDĚLNÍ BLESK; MF-DNES; EXPRES; ŠVANDA DUDÁK; ŠKRT; SEXBOX; NEI REPORT; LEO a dokonce i PLAYBOY.  
Bye, bye, friends! :-)

 

 

Autor: Petr Zábranský | neděle 12.9.2021 11:11 | karma článku: 38,63 | přečteno: 1238x
  • Další články autora

Petr Zábranský

Za prezidenta si český národ zvolí "Prota"? Nebo ne? Jak to dopadne? Těšíte se?

Právě teď ve 14:00 skončilo první kolo prezidentských voleb 2023. Ačkoliv výsledky zatím známé nejsou, zveřejňuji zde na tyto důležité volby svůj pohled - a to jak jinak - po svém. A jak jste volili vy?

14.1.2023 v 14:00 | Karma: 21,87 | Přečteno: 557x | Diskuse| Poezie a próza

Petr Zábranský

Pokud mi hlava má nedává svolení, kterou z Hlav státu bych vybrat měl k zvolení? Co s tím?

Co s tím? Jak se rozhodnout? A jak zvolí národ? Najdem si prezidenta nejlepšího k zvolení? Jehož pak i dějiny Česka roku 2023 kladně ocení? Tedy já jedno už vím zcela jistě! A to, koho za svýho prezidenta rozhodně nechci! A co vy?

22.12.2022 v 22:22 | Karma: 26,06 | Přečteno: 576x | Diskuse| Poezie a próza

Petr Zábranský

Prezidentské volení? Kiks nezvrátí modlení! Tak bacha na další zpackanou pětiletku!

Na klíčové volení dejme pozor, vážení! A to proto, že v pětiletce další budem mnohem starší! A abych do výsledku voleb dokázal přežít hororový měsíc, zde recept: Dřív než stres mne utýrá-pomůže mi satira! A vám? Snad neuškodí!:-)

18.12.2022 v 8:08 | Karma: 21,07 | Přečteno: 524x | Diskuse| Poezie a próza

Petr Zábranský

Žijeme v šťastné době? Co vy na to, kolegové blogeři? A co volba prezidenta? Těšíte se?

Nechci zde příliš přemýšlet a rozepisovat se o složitých otázkách naší současnosti i když na šou kolem prezidentských voleb jsem nažhavenej a zvědavej už teď. Proto se tomu budu věnovat příště. Stavete se, blogeři / voliči! Proto!

12.12.2022 v 14:14 | Karma: 19,27 | Přečteno: 618x | Diskuse| Poezie a próza

Petr Zábranský

Ještě jednou jsem tu se soutěží EPIGRAM 2021, dnes navíc i s drobnými osobními přídavečky

Přiznávám, že mé slušné umístění v tak prestižní soutěži vypsané Syndikátem novinářů ČR mne velmi potěšilo a tak, abych k tomu mohl pár věcí ještě dodat, máte mne tu s báječným Epigramem 2021 znovu.

23.11.2021 v 11:11 | Karma: 31,41 | Přečteno: 482x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Lesy chce předat mnichům bez soutěže. Smlouvu nachystal starosta předem

28. dubna 2024

Premium Mohlo to být jedno z rozhodnutí, jakých města jako osmitisícové Milevsko udělají ročně stovky....

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

VIDEA TÝDNE: Potvrzený trest pro Feriho, živořící děti a Kobajašiho veleskok

28. dubna 2024  18:50

Soud v Praze tento týden potvrdil exposlanci Dominiku Ferimu tříletý trest za znásilnění. Strážníci...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 44
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 944x
jsem bývalý televizní technik ČST Kavčí hory, také zvukař zpěváků a různých kapel např: Waldemar Matuška + KTO; dále CountryBeat J.Brabce s Naďou a Karlem Černochem; také "Sešlost" L.Nekudy s J.Cieslerem, občas i s panem Milošem Kopeckým; také klubového pořadu "Album" - Jiří Suchý, Jitka Molavcová... a další různá estrádní představení se zpěváky a umělci, např: Jaromír Mayer, Antonín Gondolán, Karel Štědrý, Lubomír Lipský, Helena Růžičková, Pavlína Filipovská a další... 

K tomu všemu jsem od studentských let i sám trochu muzikant, který se snaží věci a složitosti současného světa kolem nás odlehčit alespoň tu a tam svými veršíky, písničkami s nezbytnou špetkou humoru, či legrace.

K mému muzikanství patří i má spolupráce na tvorbě písniček s Ivanem Mládkem - dvacet čtyři společných písní (mé melodie/Ivan texty) např: My máme chaloupku v Blatné; Malíř olejových obrázků; My jsme kluci od vody; Indián; Vdova zBarrandova; Zadrhnutý drc; Vyklepnul jsem Denisu; V Ústí nad Labem; Du na raky; Já a můj kamion(s paprikou za milion:); Vánoce v Ďáblicích...

Podobně společně jako s I.Mládkem jsem spoluautorem písně/dechovky "Zvedněme se dědkové" s Josefem Zímou, text+zpívá J.Z.
Všechny tyto i různé další mé písně si můžete poslechnout na YouTube: https:// Mládek / Zábranský společné písně
s mými fotkami a mini příběhy mne pak najdete i na mém instagramu:
https://www.instagram.com/mydreamwok/

Sranda musí bejt, souhlasíte blogo-přátelé? :-))
Zvu vás, stavte se! ;-)